מרזל על התעלמות היומונים: "מתקשה להאמין, זה ממש רשעות"

ארי וידר 4 Comment on מרזל על התעלמות היומונים: "מתקשה להאמין, זה ממש רשעות"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אבי הישוב היהודי בחברון הרב משה לוינגר תפס מקום של כבוד במקומות רבים מאד והיה לאחת הדמויות המוכרות והבולטות בנושא ההתיישבות.

בעוד כלי התקשורת בישראל מסקרים את פטירתו, בשלושת היומונים החרדים בחרו להתעלם כליל מפטירתו ואף מילה לא נכתבה אודותיו.

את אנשי היישוב היהודי בחברון הדבר הצליח להרגיז. ברוך מרזל אמר לאתר 'קול חי': "אני מתקשה להאמין שכל היומונים החרדים בוחרים להתעלם מזה. הוא היה בקשרים עם רבים מהרבנים הבולטים במגזר החרדי. זה ממש רשעות".

תושב נוסף ביישוב, המעורה היטב במגזר החרדי הביע אף הוא, ובמילים קשות את הזעם "אני בוש ונכלם. אין ספק שהיה צריך לסקר את זה".

עם זאת מסביר הפרשן מני גירא שוורץ כי ההימנעות מסיקור אינה מעידה על החרמה דווקא "הוא פשוט לא היה דמות שמעניינת את הקורא החרדי הממוצע. אני מאמין שאם אישיות ממלכתית תאמר בהלוויתו, דבר שראוי לאזכור – זה יכול להיות מצוטט ביומונים, אבל ברמה העקרונית הוא לא היווה סמל ביהדות החרדית, וההיפך. הדמות שלו הציגה לעיתים את הצד השני של העמדה החרדית בעניין ההתגרות באומות".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    כשעושים את זה לנו אנחנו בהלם- אבל בכיף לאחרים.

  2. 3

    הוא היה בידידות עם הגר"ש אוירבאך, גדלו כנערים יחד, הגר"ש בשערי חסד והר' לוינגר ברחביה הסמוכה, כשהיה מגיע לירושלים לבקר את אימו, היה יושב ולומד בישיבת מעלות התורה.

  3. 2

    הוא נפל אם המפלגה של ישי וזה ממש חבל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. 1

    אם רק היו יודעים כמה היה קשור לרבנים. לרב עובדיה, ועוד הרבה.. אדמורים..לא היה מעיזים לדבר ככה. וגם בלי קשר, בלי הרב לא היה לנו את חברון. את כל יהודה ושומרון. שזה כבר סיבה גדולה לבוא ולספר!